wican

Alla inlägg under juli 2012

Av Krister Wicander - 31 juli 2012 10:10

Pridefestivalen är åter här! Och mycket om det och hbt frågor finns återigen i media!

Min fundering är om det fortfarande finns föräldrar som är "oroliga" att deras barn ska bli gay? Och vad är det de är rädda för? Skulle Vilton va gay så är han det, jag hade väl inte tycka mindre om han för det.

Trevlig dag alla

Av Krister Wicander - 31 juli 2012 08:09

Man blir ju deprimerad när man ser på sydnytt eller nyheter rent allmänt, tur jag å Vilton kolla på Mumin :-)

Av Krister Wicander - 30 juli 2012 20:37

Idag blir det ett längre inlägg :-) med bilder :-)

Efter jag och Vilton hade lämnat modern på jobb tog vi en tur i Pildammarna och tittade på fåglarna och gräsklipparna, båda var lika intressant men roligast var nog gäsens läte :-) När ens barn skrattar så innerligt och högt får man en sån härlig och svår beskriven känsla i kroppen, underbart och vägerupp för de tidiga mornar man ibland får gå upp :-)

Och nu på kvällen har vi varit på rundtur på Swedbank stadion, MFFs hemma arena för er som inte visste det :-) med Staffan Tapper som guide. Väldigt trevligt!
Så nu har Vilton gått sin första gång upp genom spelar gången och in på plan till musiken MFF sången (kommer inte på namnet). Och förhoppningsvis blir det fler gånger när han blivit lite äldre ;-) Det var en väldigt trevlig tur med nästa hela familj och släkt, vi saknade såklart mamma och mormor(viltons), de får följa med nästa gång :-)

Trevlig kväll, nu blir det disk och sen ett glas vitt :-)

Av Krister Wicander - 30 juli 2012 15:00

Tänkte börja skriva dagens fundering som ett återkommande tema!

Och idag är dagens fundering:
Tystnad kan både vara klarspråk eller kan det även vara total ovetskap. Vilket fall måste det väl vara bättre med klarspråk.... Eller ??

Av Krister Wicander - 29 juli 2012 13:29

Med tanke på det dåliga vädret så blir det inne sysslor idag. Städa, vika tvätt m.m helt oki syssla för dagen och kroppens ork :-) men det är ju sånt som förväntas av en karl som går hemma nuförtiden. Undrar hur många hemma mammor som går ut och städar garaget när det behövs, eller tvättar bilen! Dagens fundering :-)

Kanske inte så politiskt korrekt men man hade ju hoppats att man fick lite beröm nu när man varit så duktig, tillochmed vikt tvätten ju :-)

Av Krister Wicander - 29 juli 2012 09:24

Igår avslutade vi dagen med stranden efter Mellenium med Viltons farfar och farbror med reapektive!

Och idag börjde vi dagen med sovmorgon, ända till 8, nice!

Nu äter vi frukost och sitter och kastar lingongrova på(inte till) hundarna! Roligt :-)

Trevlig dag :-)

Av Krister Wicander - 28 juli 2012 19:49

Årets manligaste "tit" sport måste ju vara beachvollyboll med damer. Spännade sport att följa, både för mig och Vilton :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards