wican

Alla inlägg under januari 2013

Av Krister Wicander - 13 januari 2013 17:57

Än engång har det inträffat en otäck gruppvåldtäkt i Indien, overkligt att år 2013 ska inte en kvinna/tjej känna sig säker. Det är inget speciellt med Indien, det händer verkligen överallt i världen hela tiden. Även i vårt "lugna" laglydiga och civiliserade land finns det män/killar som tar sig friheten att kränka och förnedra en medmänniska. Det är omöjligt att sätta sig in i vilken smärta, ledsamhet och rädsla dessa tjejer och killar som blir utsatta för detta känner.
Tar man sig denna frihet tar man också ett beslut om att ens rätt till liv upphör. Jag är imot dödsstraff, med undantagen sexbrott, brott mot barn och djurplågeri.

Förövrigt önskas ni en fortsatt trevlig söndag :-)

Av Krister Wicander - 8 januari 2013 08:32

Som vanligt är berättar AB hur synd det är om någon som utfört ett brott och dennes familj. Mina tankar går nog först och främst till de i personalen som fått sina liv och sin säkerhetskänsla oehört kränkt när denna kriminella duvpojke rånade deras butik under vapenhot. Men såklart prioriterar vi inte brottsoffren utan det är synd om de som väljer att ta till vapen för att kränka och hota någon helt oskyldig......

Av Krister Wicander - 7 januari 2013 20:45

Alla föräldrar har nog en bild av hur de vill att deras barn ska bli och hur de ska uppföra sig. Det har jag iallafall, och vet att det finns några till ;-)
Det svåra är ju hur "sträng" eller "fri" uppfostra ska vara.
Grabbens mamma och jag är överens om att han alltid ska sitta kvar tills alla har ätit upp, alltid säga tack, alltid säga hej och hejdå. Och det är nog ganska enkelt, tror jag. Även om trotsen kommer göra sitt.
Det är när han kommer till åldern när kompisarna i skolan kan va med och forma framtiden jag kan vara orolig för.
Ett stort hjälpmedel tror jag är idrott. Hockey, fotboll eller ridning ;-) vilket som han nu vill. Så man får lära sig grunderna i livet.
Blir orolig när man ser hur samhället förändras, människosynen unga människor har.
Jag kommer alltid att finnas där för grabben och hjälpa honom i vått och tort. Men kommer ALDRIG godkänna eller försvara honom om han ger sig på oskyldiga.
Och tror att fler föräldrar borde tänka likadant, våldsbetendet kommer någonstan ifrån. Låt det aldrig vara hemifrån och godkänn aldrig det.

Blev ett lite längre inlägg, men blir så ibland. Sitter inständ på grabbens rum och han vaknar varje gång jag reser mig upp. Då kan jag ju lika gärna blogga :-)

Av Krister Wicander - 7 januari 2013 07:15

Så ja, då va man på väg. Lite småfrusen och svin trött och glömde morgonkaffet..... Det värsta på morgonen är ändå när man ska förflytta sig från liggande till stående. Aja, nu e jag snart framme hos kaffemaskinen på jobb.

Trevlig dag alla

Av Krister Wicander - 6 januari 2013 22:35

Imorgon är första arbetsdagen i år. Inte helt fel faktiskt, förutom att jag måste lämna grabben på dagis. Roligare att leka med honom än laga rör till otacksamma kunder ;-) Aja, måste ju dra in lite kulor till detta förhållandet också. Tack för denna jul och nyår och önskar alla ett nytt härligt år och hoppas vi ses, hörs eller träffas någon gång under året :-) vem ni än är :-)

Lägger även in lite bilder från året som gått :-)

Av Krister Wicander - 2 januari 2013 22:19

Då är det nya året igång, börjar detta som jag slutade förra med att vara ledig. Nu undrar många vad det nya året ska ge. Ska man hitta kärleken, vinna pengar eller nytt jobb. Ja det är mycket funderingar. Själv har jag inga förväntningar, gillar att ta det som det kommer och njuta av det goda som kommer min väg eller så får man kämpa sig genom motgångar så de blir medgångar. För övrigt är jag ledig fram till måndag :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards