wican

Alla inlägg under april 2013

Av Krister Wicander - 30 april 2013 22:07

Det slog mig här på kvällspromenaden med hundarna och efter nattning av grabben, att jag blivit såpass vuxen att jag njuter att strax avsluta Valborg med en Whisky i soffan. Men att även när man var 19-20 kunde en Valborg avslutas i soffan med en Whisky klockan 22, men då inte med samma njutning :-)

Tiden går fort :-) trevlig kväll

Av Krister Wicander - 30 april 2013 12:57

Ännu en overklig våldtäkt i Indien, 6 årig flicka blev antasdad av en grupp män som även skar henne i halsen. Vad är det som får en människa att deltaga i något sånt, att kunna leva med sig själv efter dessa handlingar. Det känns helt overkligt och det skär i hjärtat när man tänkter på vilken olidig smärta, skräck och rädsla dessa flickor fått utstå. Alla våldtäkter är lika vidriga och hemska för den utsatta, men för utomstående gör det mer ont när det är små barn.

Rent egoistiskt känns det enormt skönt att kunna ge sin son( för min del) en uppväxt i Sverige, i rellativ lugn och städad omgivning. Blir så glad när jag ser han varje gång.

Snart dax för att hämta honom :-)

Trevlig Valborg och så ses vi imorgon i första maj tågen :-) ni som vill följa med.

Av Krister Wicander - 26 april 2013 08:32

Ser när jag läser Sydsvenskan att en "expert" som använts av Region Skåne, kan kan konstatera att det är orimliga krav personalen på akuten i Lund ställer! Kan konstatera att inställt för att man tar sitt ansvar inom Region Skåne, som arbetsgivare, och förbättrar arbetsmiljön för sina anställda så använder man skatte pengar till att granska Arbetsmiljöverkets beslut! Verkar vara ett vettigt beslut, de pengar hade inte varit bättre att använda i arbetsmiljö arbetet istället!

Av Krister Wicander - 25 april 2013 10:54

Igår kom artikeln i lokal tidningen i Vellinge, det va kul att se sig själv och tyckte själv det var en bra artikel. Utan att anse mig jäv, haha.

Läser nyheten att de som jobbar som spöke i spökhuset på Gröna Lund får utstå hot och våld. Och något som gör en ännu mer bestört är att det görs metodiskt. Vad är det för ouppfostrade idioter som anser det roligt att gå in på en attraktion och förnedra medmänniskor som försöker arbeta.

För er som vill gå i 1 maj tåget med oss S i Vellinge kommun, så kommer vi att gå i Trelleborg. Bara att anmäla er :-)

Av Krister Wicander - 24 april 2013 11:03

Då är årets fackliga regionala ungdomsutbildning i Karlskrona igång :-) bra gäng och första grupparbetet är igång.
Några sena avbokningar och vissa ganska påhittiga, - trodde inte man behövde avboka!
Ska bli två givande dagar hoppas jag för deltagarna och tycker det är kul att vara med igen :-)

För övrigt hoppas jag man snart har klarat ut "topp striderna" i S snart så politikens sakfrågor kan hamna i centrum igen....

Av Krister Wicander - 22 april 2013 23:14

Läser överskriften och blir så trött. Väl införståd med att det är AB som har artikeln men ändå. När jag engarerade mig politiskt va det för att det finns saker i Sverige jag anser man bör förbättra och för jag vill va med och göra min röst hörd, inte för att försöka göra politisk karriär genom att "hjälpa" rätt till rätt uppdrag för att det ska gynna mig och allt annat trams som utspelar sig.

Nä det är fan i mig dags att vi i S och det gäller även M börjar snacka hederlig gammeldags politik och sakfrågor så att vi kan driva detta land på rätt väg igen. Säger S och M för det är de två största partierna, än....

Go kväll

Av Krister Wicander - 22 april 2013 23:14

Läser överskriften och blir så trött. Väl införståd med att det är AB som har artikeln men ändå. När jag engarerade mig politiskt va det för att det finns saker i Sverige jag anser man bör förbättra och för jag vill va med och göra min röst hörd, inte för att försöka göra politisk karriär genom att "hjälpa" rätt till rätt uppdrag för att det ska gynna mig och allt annat trams som utspelar sig.

Nä det är fan i mig dags att vi i S och det gäller även M börjar snacka hederlig gammeldags politik och sakfrågor så att vi kan driva detta land på rätt väg igen. Säger S och M för det är de två största partierna, än....

Go kväll

Av Krister Wicander - 21 april 2013 14:27

Rökning är ju något som engagerar i stort alla när det blir debatt. Nu är det ju ingen som tycker det är konstigt att det är rökförbud inne, men det är super viktigt att man får röka på uteserveringar. Själv kan jag känna att det stör mig lika mycket om jag äter inne eller på en uteservering om det sitter en bredvid och bjuder mig på rök i ansiktet eller över min mat. Eller när man sitter med en barnvagn och en kommer och sätter sig bredvid, ler och sen tänder en cigarett. Är det då legitimt att skalla honom direkt eller jag måste visa honom den respekt han varken visar mig eller mitt barn.....

För övrigt anser jag att man borde ha rökrutor/rökburar som de som rökar kan stå i, så slipper vi andra drabbas!

Annars har vi haft en underbar dag i det finna vädret, trots att grabben inte är helt kry.

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards