wican

Alla inlägg under januari 2014

Av Krister Wicander - 31 januari 2014 18:19

Centerpartiets medlemmar måste vara nöjda med sin ledare, helt verklighetsfrånvarande! Och hur kan det vara demokrati när en minister tillhör ett parti med knappt över 3%. Och näringslivs minister!!!!

Av Krister Wicander - 29 januari 2014 20:41

Börjar komma in ordentligt i att jobba igen. Imorgon blir det möte med Stockholm och Umeå, skönt med möjlighet till tekniken så behöver man inte lämna sambon i sticket och hinner hem till Vellinge S medlemsmöte!

Nu när snön ligger och snöandet lättade tog jag och hundarna en runda, till och med Ruffe älskade det :-)


Grabben övar på att lära sig ta bilder :-)


Vilton håller lillasyster i handen när han berättar om babygymmet :-)

Av Krister Wicander - 27 januari 2014 22:23

Står i fönstret och beskådar Chivas totala glädje över att få leka i snön, springer, hoppar, rullar, gräver och gömmer sig de drivor han hittar.
Underbart att se den totala glädjen :-) Ruffe ligger i soffan gömd bakom en kudde och filt, njuter av lugnet och värmen inne, så olika.

Återigen läser en intervju med Henrik Fritzon, är säker på att han kommer bli en styrka för oss i Regionen. Och i valrörelsen!

Av Krister Wicander - 27 januari 2014 16:58

Då var första rörläggar dagen avslutad, skönt att få det gjort! Tyvärr träffade jag inte så många kolleger men lite fick jag snacka av mig!

Diskussion angående politiska val, och tankar kring valstrategier men även förundrats över hur olika man tänker kring nutid och framtid. Även om det inte kommer bli som jag tänkt och funderat alltid så kommer det bli en lärorik och spännande tid både innan och efter valet i september.

Men nu äntligen är jag hemma hos hela familjen och vardagen som arbetade småbarnspappa. Vilket innebär en liten som hänger på bröstet och sover, en lite större som kollar Nicke nyfiken och inte vill äta det som serveras utan kan bestämma själv och en underbar sambo som haft sin första dag själv med Ella som hemmamamma!

Sven lillasyster Snövit har intagit Skånes soligaste kommun! Jag vet att ordvitsar inte e min starka sida men kunde inte låta bli ;-)

Av Krister Wicander - 27 januari 2014 09:35

Nu kör vi, kaffet slut och skönt att slippa vara ute....

Av Krister Wicander - 27 januari 2014 08:14

Då var vardagen ett faktum, livet i full gång och planeringen av dagen har redan blivit lite ändrad. Morgonkaffet var gott och bilen startade med viss tvcksamhet. Dagens första tabe var att glömma grabbens snuttefiltar hemma men tror han förlåter mig, morgonaktivitet är inte min starka sida.

Natten har varit bra, strövaknat när dottern tappat nappen annars har tystnade varit underbar. Återigen måste jag säga att akupunkturen har varit oslagbar.

Nu väntar jag bara på arbetsledaren för genomgång av arbetet, men antingen han eller jag verkar vara på fel plats. Då vi lämnade Malmö samtidigt och nu har jag väntat på honom i 20 min....

Trevlig dag

Genomgång med lillasyster om dans i köket ;-)

Av Krister Wicander - 23 januari 2014 10:02

Tänk att vi fortfarande debatterar, och man fiskar valröster på föräldraledighet.

Jag emot att man ska lagstifta och bestämma hur mycket var förälder är tvingad att ta ut, alla familjesituationer ser olika ut.

Vad gör man fall där ena föräldern är egenföretagare och den andre arbetssökande, hur löser man ekonomin de tre månaderna den arbetade är tvingad att vara hemma?

I de fall där den ena föräldern inte vill vara hemma, är det då bättre för barnet att vara hemma med den förälder som vill vara hemma eller den som inte vill vara hemma?

Bara för att det i min familj fungerar att jag är hemma 9 månader, betyder inte det att min granne kan göra samma bara för vi båda är föräldrar!
Sen tycker jag att det är väldigt viktigt att ett barn får en bra relation till båda sina föräldrar, men inte om den är tvingad!

Pappatid :-)

Av Krister Wicander - 22 januari 2014 19:49

Går om kring här hemma och känner mig naken, vinden känns direkt mot huden, fryser lättare till. Det är nackdelen med att raka sig. Trivdes med skägget, men vill ju inte tösen ska behöva bli rödflammig på kinderna när vi gosar. Tur man har hår på resten av kroppen....

Bara några dagar kvar till man är tillbaka på jobb, börjar med blåkläder men blir ganska snabbt dags för fackligt och politisk arbete på kollegernas och parti kamraternas förtroende. Kommer bli ett häktiskt år.

Då kan det vara bra och vara ansad i ansiktet ;-)

Familjen annorlunda behöver minibuss!!!

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards