wican

Alla inlägg under juni 2014

Av Krister Wicander - 30 juni 2014 22:00

Jag längtar efter att kunna gå ut på morgonen med morgon kaffet och sätta mig i trädgården, enbart i shorts och t-shirt. Det gick ikke imorse, dock gick vi upp vid 06:30, men inte ens fram mot 7-8 gick det.

Men fick en lite mys stund med grabben och dottern i soffan istället framför barnkanalen, och det är ju inte kass. Trots tiden :-)


Men dagen artade sig vart efter och blev riktigt trevlig vädermässigt, sitter fortfarande i trädgårdsoffan med datorn och fått lite jobb gjort. Haft barnen själv de sista två kvällarna när sambon jobbat lite, skönt och viktigt att få testa sina pappa skills ju. Kunde inte gått bättre, lyckats natta bägge två i soffan på under 5 minuter (samtidigt) båda kvällar och sen burit upp dem. Måste ha en sövande effekt eller sjukt tråkig, och då snackar jag ju inte ens politik med dem :-) För det brukar sambon somna av.

Nu är det inte långt kvar till jag går hem med dottern, blir jag hemmapappa igen, ska bli lika häftigt denna gången. Och vi har lyckats fördela föräldratiden hemma trots lagstiftad delning. Vilket nog hade lett till att jag fått mindre dagar, och så jämställt vill vi ju inte ha det :-)


Tyckte min partiledare Stefan Löfven, tilika blivande Statsminister skötte sig bra igår. Vi har mycket att leva upp till, men vill man att Sverige ska vara världsledande inom demokrati, forskning, utvecklig och näringsliv dåmåste man sätta ribban högt. Inget av detta kommer göras över en natt men så kräver också framgång hårt och gediget arbete.


Är du eller ni som läser boende i Skåne och vill ha besök och snacka politik och valrörelse så hojta till, här eller på mailen, så kommer jag eller vi gärna förbi efetr semester eller tidigare om vi hittar datum. Antingen på arbetsplatsen, villaföreningen, hyresgästföreningen eller bara allmänt.


Nä nu ska denna stolta sossen ge sig in i värmen och städa undan lite, måste vara rent när sambon kommer hem ju. så hon inte tror jag latat mig och bloggat hela kvällen.

Av Krister Wicander - 28 juni 2014 09:49

Då va det dags för Almedalen, politiskt rosémingel. En vecka med mycket löfte och seminarier, men också ett bevis på demokrati. En vecka där makthavare och de politiskatopparna minglar med politiskt intresserade eller bara nyfikna.

Tyvärr startar årets Almedal med ett slag i ansiktet på denna positiva demokrati, och detta när Svenskarna Parti (nazisterna) ska marschera genom Visby.

Men nu är det förmiddagsrunda med dottern, frukost och morgonrundan med boysen är redan avklarad. Håller tummarna för solen ska komma så man kan ta ett dopp idag också. Blev ju inget kvällsdopp igår...

Trevlig dag,

#6 i Malmö
#7 i Södra Valkretsen

Av Krister Wicander - 27 juni 2014 17:05

Då va det äntligen fredag, riktigt skönt att solen tittar fram. Har varit en riktigt bra dag, valaffischerna har kommit och blev riktigt bra, bra planeringslunch med partitrollen ;-) eget namn av ikke nämnda kamrater. Haha.
Hann även med ett kort men bra möte med en av "mina" riksdagskandidater #6, bra avslut på arbetsveckan!

Väl hemma med familjen blev det ett dopp i nya poolen med grabben, riktigt skönt. Och nu blir det kall öl, grillning och fredagsmys.


När barnen somnat fyller vi poolen med varmvatten för ett kvällsdopp :-)

Trevlig helg

Bild till valrörelsen :-)

Grilltime

Av Krister Wicander - 25 juni 2014 11:18

Ja bloggandet har lyst med sin frånvaro, men blir så ibland. Bloggenergin var lite vag efter dottern föddes och koliken stormade, och sen rann det liksom ut i sanden.

Men testar en sista gång :-)
Denna gång kommer det nog bli mer om politik och jobbet, och mindre familje angelägenheter.

Nu sitter jag på Rönneberga i Stockholm och håller på att avsluta utbildningen om Byggnads arbetsutbildning mot intolerans! Har varit kanon, med riktigt bra föreläsare med spridning från min vän Magnus Mannhammar till Niklas Nilsson på Expo och journalister.
Dock lite stressande att åka iväg på utbildning mitt i en valrörelse. Men när vi avslutat här bär det av till förbundskontoret och ha videokonferens innan det bär av hem till familjen :-)
Underbart.

En av nackdelarna med att inte blogga är att jag skriver mindre och min särskrivning eskalerar. Så har nog bjudit på en del fnitter ;-)

Ses snart

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards