wican

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Krister Wicander - 9 december 2012 18:47

Nu är olika disskutioner angående pepparkaksgubbens vara och inte vara i skolan. Detta är något som spelar rätt i händerna på SD. Kan man inte som lärare, rektor eller annan personal på skolan förklara skillnaden mellan en jul kaka och en mörkhyad människa så kanske man inte har den rätta pedagogiska utbildningen.

Av Krister Wicander - 9 december 2012 15:37

Nu är även moren i huset hemma :-) jag å Vilton fikar lite framför brasan så får hon försörjer oss lite vila :-)
Nu firar vi söndag :-)

Av Krister Wicander - 9 december 2012 11:42

Andra advent och dags att öppna ännu en klapp :-)
Samtidigt som man känner en härlig känsla när grabben öppnar och skrrattar, så känner man sig lyckligt lottad att man har denna tillvaro.
Julen kan vara både den bästa och den sämsta tiden för en förälder. Kan inte tänka mig oron i magen eller känslan att man inte kan ge sina barn det de önskar sig.
Nä, positiva tankar och forsätter leka med bilarna :-)

Av Krister Wicander - 9 december 2012 10:46

Efter ännu en sovmorgon tänkte kag och grabben besöka stora människobyn och kolla julklappar. Problemet är att vi fått 3 cm snö, klarar kollektivtrafiken denna snöchock? Vill ju helst inte behöva gå sista milen.

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards