wican

Alla inlägg under april 2013

Av Krister Wicander - 20 april 2013 09:44

När man vaknar efter en sovmorgon av en kram av grabben och kollar ut mot sol och klarblå himmel, då vet man att det blir en bra dag!
Hade grabben varit lite äldre hade det blivit golfbanan, men nu får det bli golfbutiken sen en runda i stan.

Satt och läste i en föräldrabok igår, blir så jävla trött på att man fortfarande ser pappan som en andrahands förälder och hjälpreda. De pappor jag känner är närvarande pappor. Ska man få en förändring kanske man ska se över den "riktiga" informationen till föräldrar med.

Jaja, nu blir det frukost

Av Krister Wicander - 19 april 2013 18:47

Äntligen är det fredagskväll och Amigo Grande, jag och grabben ligger laddade i soffan. Fredagsmys när det är som bäst :-)

Av Krister Wicander - 18 april 2013 21:02

Ikväll ska Debatt handla om Omar Mustafa. Kommer det beskrivas att han fick lämna sitt/sina uppdrag för att han inte tar tillräckligt avstånd från de åsikter som strider mot Socialdemokraternas grundvärderingar eller ska man försöka få detta till att det va för han är muslim?
Att valberedningen i Stockholm nominerade honom är tillräckligt för att de ska ställa sina förtroendeuppdrag till förfogande direkt, de har ju inte tagit sitt uppdrag på allvar.

Att Omar Mustafa är muslim är oväsentligt, han är väl inte kvoterad in? Eller? Man ska väl väljas på kompetens? Sen kvittar det väl om man är Man/kvinna, ung/gammal, homosexuel/hetrosexuel. Och vad jag vet så är man svensk om man är svensk medborgare, eller vi har olika former av svenskat medborgarskap?

Rätt Människa på rätt plats är det ända som borde gälla, så slipper vi dessa idiotiska debatter

Av Krister Wicander - 18 april 2013 12:27

Igår blev jag intervjuad av lokaldelen i Vellinge ang. att jag varit föräldrarledig sålänge. Ska bli spännande att se vad hon fick ihop av vår 45 min långa intervjun.

Sen fortsatte jag och grabben leka med traktorerna :-)

Av Krister Wicander - 18 april 2013 12:27

Igår blev jag intervjuad av lokaldelen i Vellinge ang. att jag varit föräldrarledig sålänge. Ska bli spännande att se vad hon fick ihop av vår 45 min långa intervjun.

Sen fortsatte jag och grabben leka med traktorerna :-)

Av Krister Wicander - 17 april 2013 07:01

Sitter på kontoret och väntar på att mitt medarbetarsamtal ska börja, känns lite som när man skulle gå på kvartsamtal i skolan. Fast utan sina föräldrar. Fördelen med vuxen kvartsamtalen är ju att man slipper skämas för man inte gjort läxorna :-)

Av Krister Wicander - 16 april 2013 20:28

Fick en liten blogg bost idag, återkommer senare med vad det var.
Men funderar på om jag ska döpa om bloggen och isåfall till vad, min sambo tyckte något i stil med "politisk byggar pappa". Fast får väl fundera lite mer på det.

Det har ju hänt en del sen sist men orkar inte ta upp allt, då tråkar jag ut er. Kommer småsaker lite då och då framöver.

Trevligt kväll

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards