wican

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Krister Wicander - 5 juni 2013 23:01

Det förgyller verkligen en när man kommer till dagis och grabben blir såg glad att han nästan börjar gråta :-) sen kollar vi in allt han ska visa och berätta! Sen säger vi hejdå till alla innan vi hoppar på cykeln och dra ut till hästarna, finns nog en chans att han snart börjar rida. Sen drog vi hem för lite korv stroganoff och ärtor, vi avnjöt denna måltid i ca 1tim och 20 min. Tar tid när man ska äta och njuta av varje ärta för sig :-) Hann även med en runda till momo och moffa för lite kex ;-) sen blev det soffmys innan nattning!

Undrar hur lång tid det ska ta innan debatten kring hur vi tar hand om våra äldre inom hemvården, sjukt lågt människovärde vi visar dessa människor. Både de äldre men även personalen, det är vidriga förhållande de jobba under.

Nu blir det fridag med familjen imorgon, men ikväll har favorit programmet Chicago Fire

Kommer lite bilder från dagen här :-)

Av Krister Wicander - 5 juni 2013 10:12

Ser i media att det verka sensationellt att Socialdemokraterna önskas gå till val om egen majoritet. Borde inte alla partierna ha det som mål? Iallafall de över riksdagsgränsen. Jag tycker att det är en svaghet som parti om man planerar för att "vi kan inte vinna" valkampajer. Val vinns av starka och förtroende ingivande partier, det är det medborgare och väljare vill ha. Detta öppnar ju för att man kan ha sammarbete över "blockgränser" om det är någon fråga man är överens i, men man måste ju med stolthet gå till val för att man tror att ens politik är bra för alla inte bara 4 %?


Jag hoppas och kommer jobba för att S ska vara ett starkt alternativ och det rätta alternativet i september 2014. För alla!


Hoppas alla har lika fint väder som jag har här, nice

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards