wican

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Krister Wicander - 13 november 2014 11:06

Då har äntligen förkylningar och ögoninflammationer lagt sig och vi är ett steg närmare ett friskt hushåll, bara husmor också som ska bli helt kry :-)
Detta avspeglar sig i allra största utsträckning i att lillasyster inte håller en vaken mellan 23-03 och 04-06, utan låter en sova mellan 23 och 06/07. Vilket är underbart, och idag fick jag även sovmorgon :-)
Ibland (väldig ofta) är det underbart att vara mig, livet flyter på och är väldigt lyckligt lottad. Idag ska sambon åter igen till jobb, så ikväll när jag ska valberedningsmöte med Arbetarkommunen så kommer farmor hit och hjälper till med barnpassning. Ska man vara politiskt engagerad, vare sig man är föräldraledig eller jobbar, så underlättar det enormt om man har nära och kära som hjälper en.

Läste i tidningen igår att vårdpersonal ansåg att hon skulle vägra göra abort, en rättighet då hennes religon rättfärdigade detta. Återigen blandar man in religion i arbetet. Förra gången var det MP som ville att man av religösa skäl skulle lätta på hygienkraven för att fler skulle kunna jobba inom vården. Kan man enligt religösa skäl inte utföra ett arbete bör man inte söka det jobbet, det finns regler och lagar inom vården som är till för personalen och patientens säkerhet, punkt. Alla har i Sverige rätt att utöva sin religion, och så ska det vara. Men det ska aldrig vara på bekostnad av andras säkerhet. Vare sig du är kristen, muslim, hindu eller någon annat, så har vi religionsfrihet och det ska vi vara rädda om. Denna kvinna som det handlar om denna gång kan jag bara rekommendera att söka sig inom någon annan vårdinstans eller något helt annat, våra döttrar, fruar eller sambos ska inte behöva utsättas för religiöst tycka de eller utöva de om de söker sig till vården, punkt!

Nu blir det förmiddagsvila för mini och en kopp kaffe till till mig :-)

Trevlig dag

Ibland kanske man bör se över vilken överskrift man använder till vissa artiklar...

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards