wican

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Krister Wicander - 2 februari 2014 19:03

Det är väldigt sällan, men ibland handlar jag lösgodis. Vid dessa tillfälle är det väldigt systematiskt och viktigt. Många bara gräver ihop olika sorter av godis, INTE jag. Inte när det kommer till vingummi iallafall, vill bara ha de svarta. Kan stå i en evighet med spaden och rensa ut, och skulle någon komma fram får de gå emellan. Har till och med blivit tillsagd av en i personalen, då lämnade jag tillbaka hela påsen och gick där ifrån.

Jag har ingen aning var detta kommer ifrån, tror inte jag har något liknande tvång vad det gäller något annat!

Aja, skit samma. För nu har jag hemma eftersom vi handlade igår och sambon bara skrattade åt mig :-)

Fortsatt trevlig söndag :-)

God natt puss är viktigt

I fredags åkte grabben, jag och en inte lika road Chivas tåg! Väldigt trevligt, och fort gick det också :-)

Av Krister Wicander - 2 februari 2014 13:02

Då var det söndag igen, men inte vilken söndag som helst! Idag blir dottern 2 månader, stor tjej :-) Detta har varit de längsta 2 månaderna i mitt liv, har varit tunga långa dagar och nätter med allt vad det inneburit. Men nu känns det som vi är på väg in i det riktiga livet som 2 barnsfamilj, med tillhörande sömn, skratt och rutiner.

Just nu är jag nöjd med att alla är friska och ser fram emot nya utmaningar som rofylld far. Nu gäller det bara att fortsätta försöka vara den bästa förälder jag kan ;-)

Städdag här hemma, gäller att vara rätt klädd :-) häng inte upp er på att jag ser sjukt trött ut, kaffet är klart och ska avnjutas

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards