wican

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Krister Wicander - 2 januari 2014 21:26

Återigen dominerar grabben på möte, lugnt städat leker han vid mötes bordet! När volymen blev för hög och för många pratade samtidigt spände han ögonen i mig ;-)

Årets första möte avklarat, nu kör vi! Kommer bli ett spännande år politiskt, mycket står på spel! Valvinnare i landet, Region Skåne behövs vinst och i kommunen kanske det inte blir valvinst. Men ökat inflytande :-)

Detta året blir politik och familj, måste försöka hinna med min anställning med ;-) haha

Vill ju inte få stämplingen "mr möte" ;-) eller hur fred

Av Krister Wicander - 2 januari 2014 17:40

Nu kör vi(sambon) mjölkfritt för att se om det hjälper under 6 dagar! Förhoppningen är ju att detta ska hjälpa henne att få lugn i magen, och då hjälpa mor att kunna sova när vi slipper väcka henne i tid i otid. Så under 6 nätter nu kommer vi, jag å Ella, hålla grannarna vakna på kvällsrundan ;-)
Nu kör vi skrik-bajs-mat-sov schema för att hålla koll :-)
Själv klarar jag mig inte utan mjölkprodukter, det hade betytt att jag inte skulle kunna smygäta ballerina kexen, mina varma mackor m.m Ja ni förstår, jag hade gått under :-)

Av Krister Wicander - 2 januari 2014 11:23

Dag 2 2014, nu går vi mot vårtecken och shorts. Har vi tur slipper vi slasken i januari och februari, längtar efter att vara mer i trädgården.

Nu har sambon och dottern varit hos BVC, hon har gått upp 200g till :-) duktig flicka. Tyvärr har hon kolik, vilket stackarn lider av nattetid. Och även hennes föräldrar, men skönt att veta att det inte är något allvarligt eller att man gör fel och det är därför hon skriker som jag bryter hennes fingrar.
Aja, det är bara att kämpa sig igenom känns det som. Finns de som har det värre.

Ikväll blir det partimöte för mig och Vilton, blir till att packa bilar då det inte är många i hans ålder med på dessa aktiviteterna. Eller i min ålder för den delen heller ;-)

Saar såå
(Skånska)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards