wican

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Krister Wicander - 6 januari 2014 19:58

Vissa är medlemmar i fotbollsföreningar för de stödjer klubben och tycker de lirar bäst fotboll, jag är medlem i en fackförening för jag stödjer det de står för och tycker de spelar justast spel på arbetsmarknaden. Vi båda är villiga att betala för att få vara med i våra föreningar, och båda föreningarna jobbar med lagarbete!

Av Krister Wicander - 6 januari 2014 13:39

Dagar som dessa, tung grå himmel och regn, kan man sakna de dagar man bara va två. Inte för att man inte vill ha sina barn eller att man tycker de är i vägen, utan bara att kunna slappa i soffan framför en dålig film under filten. När ungarna blir äldre och hälsar på hos mor/far föräldrarna kommer dessa dagar tillbaka, men idag känns som en dag vi hade behövt det!
Inte bara för att Sverige förlorade igår ;-) utan mer för att det hade varit trevligt bara.

Nu har packningen av dagis kläder och tillbehör påbörjad, tillbaka till dagislämning och vardag. Om än lite annorlunda nu när man lämnar sambo och dotter hemma, då kan man ju inte svänga hem om på en lunchvila utan att det märks :-)

Nä, nu får jag bli klar på herrarnas, och ut och hjälpa till. Börjar bli misstänksamt när man suttit här en stund, vill ju inte sambon tror jag smiter från mina sysslor :-)

Så glad blev grabben när han gömdes under Kanadas flagga igår :-)

Av Krister Wicander - 6 januari 2014 00:52

När jag nu på kvällen/natten tagit över dottern, som för övrigt har en hyfsad kväll/natt, då kommer suget. När jag hade dessa "passen" med grabben, då snusade jag fortfarande. Nu ser jag på House of Cards på netflix istället, jävligt bra serie men fyller inte upp tillräckligt...

Nu måste jag tyvärr gå upp och väcka sambon, då det är dags för mat till mini. Gärna löst det utan att behöva väcka henne och hon fått sina 8 timmar/natt, men amning går inte att lösa trots vårt jämställda förhållande. Som att hon inte kan stå upp och kissa ,typ.


Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards