wican

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Krister Wicander - 10 januari 2014 16:37

Koliken sätter verkligen en som förälder på test. Både som förälder och som medmänniska. Barnskrik i sig självt gör ont i en, och när man då inte på något sätt kan hjälpa i mitt fall dottern är det än värre. Sömnen blir det mindre av, och för många försvinner den helt. Sen att man inte vet hur länge det kommer hålla på är en stress faktor i sig, i vissa fall upp till 6 månader! För vår del känns det som akupunkturen kommer att fungera, tid imorgon igen. Som i vårt fall är det som värst kväll och natt, så det blir mycket gå omkring, köra vagn och köra bil. Vilket gör att ens jobb kan bli lidande, och då bli en stressfaktor. Jag har fördelen att företaget jag jobbar på har förståelse och ställer upp, fått beviljat föräldradagar med 1 dags varsel. Vilket var väldigt skönt för oss.

Nu ska vi ägna nästa 2 veckor till att bli bra i magen och komma tillbaka in i matchen

Trevlig helg

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards