wican

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Krister Wicander - 7 januari 2014 19:18

Imorgon är första dagen på dagis efter långledigt. Grabben tycker det ska bli jätte kul att träffa alla kompisarna, satt innan och berättade vad alla heter och vad de ska leka! Hängde inte riktigt med i förklaringarna, men sålänge han är nöjd är jag glad. Själv är jag mer nervös, första dagisdagen som storebror. Kommer det gå lika lätt att lämna som innan nu när han vet att lillasyster och mamma är hemma, eller den tanken har han inte utan bara jag. Barn brukar inte överanalysera som vi vuxna utan tar det mer som det kommer, eller!

Första dagen på dagis innebär ju även nya bakterier, förkylningar m.m Vissa föräldrar har inte fattat det här med att sjuka barn ska vara hemma, annars blir fler barn sjuka! Sunt förnuft är inte en självklarhet!

Imorgon är årets första möte med facklig/politiska utskottet på Byggnads i Skåne, spännande.

Hörs igen

Av Krister Wicander - 7 januari 2014 16:05

Detta året kommer bli ett bra och spännande år! Hoppas jag iallafall, gäller ju att ha positivt tänkande.

För det första är det att dottern ska slippa magsmärtorna och att familjen ska återgå till det "normala" familjelivet, föräldraledighet, dagislämning, skratt och veckohandling på vuxet sätt ;) lika bra att man är vuxen och styrs av rutiner :-)

För det andra ser jag fram emot ett spännande och viktigt valår. Skillnade detta valet är att jag kommer vara mer delaktig, både som facklig/politiskt ansvarig i Byggnads Region Skåne, men även som aktiv socialdemokrat i Vellinge. Båda uppdrag blir tunga att axla men väldigt spännande.
I Vellinge ska det även bli spännande att se om man får förtroende att driva politik med etiketten som politiker, stå på valsedeln och ifall man kommer få något x.

För det tredje kommer det att hända mycket på jobb med, där min anställning är :-) då jag fått förtroendet att sitta med i våran centrala fackliga grupp. Vilket ska bli spännande att vara med och driva fackliga frågor ända från lokalavdelningen till högsta instans på företaget. Stora och små frågor.

Och med allt detta på agendan hägrar pappaledigheten i höst :-)

Med andra ord kommer det att bli ett intensivt och kul år!


Som sista ord måste jag beröma min sambo som gör ett enastående jobb här hemma :-) kommer inte lägga ut bild på henne då jag inte får ta bilder på henne :-)

På återseende :-)

Skönt att vara omtyckt :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards