wican

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Krister Wicander - 12 januari 2014 19:26

En av fördelarna med hundar är att man rör på sig, såklart inte jätte kul när det hell regnar och blåser. Men jävligt skönt kvällar som denna, trots kylan. Näst intill stjärnklart och månen lysser upp som en extra lampa, tystnaden är total. Man kan ägna sig enbart åt att njuta och sina egna tankar. Reflektera lite över allt möjligt, om man nu inte slösar bort det med att blogga ;-) nu har iallafall vattenpölarna börjat frysa, blir kanske vinter i Vellinge ändå!

Nä nu ska jag skynda mig hem till duschen och sen hoppa på nattpasset med dottern, tur svärmor satt på kaffe ;-)

En suddig bild till min vän i Höllviken ;-) tänker på dig :-)

Av Krister Wicander - 12 januari 2014 13:09

Efter att jag å lillasyster sovit lite på luftmadrassen på bottenvåningen, tog sambon tösen och jag sov ikapp en stund :-) nu ligger jag i soffan med henne på bröstet och njuter av tystnaden. Efter kort reflektion av helgen, har den ju bjudit på plus och minus. Grabben har haft en toppen helg med bad med farmor och familj, lekt med farfar och sovit över till idag. Och mormor/morfar har hjälpt till här hemma med Ella så vi har kunnat slappna av lite. Och mormor är här ofta och det hjälper oss enormt mycket, underbart att ha svärmor som nästan granne.

Så med andra ord, med hjälpen vi får och lite tur med akupunkturen är vi snart tillbaka igen.
Ett tips till föräldrar som känner att det är jobbigt men även om det känns ok, så använd er av när och kära som vill hjälpa till. Det underlättar tillvaron.

Trevlig helg

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards