wican

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Krister Wicander - 14 mars 2012 10:44

Tänkte lägga upp lite blandade bilder.


 

Här känner jag mig ganska sliten efter jag nått Evertsberg som är ca halvvägs!!!




   Blåbärssoppa är väldigt underskattat!!!    Chivas busar i trädgården. Chivas försöker vällta ett av träden... skam den som ger sig....     Ruffe njuter hellre i soffan än vänder uppochner på trädgården, ganska nyvaken här      Morgon möte och planering......   ingen kommentar...   Viltons sommarstuga

Av Krister Wicander - 14 mars 2012 08:25

Det snackas till och från om kameraövervakningens vara och inte vara och hur mycket man ska få filma. Och om telefon avlyssning är bra eller dåligt. Tycker hela debatten är ganska barnslig. Men det är klart, hade jag haft något att dölja hade jag inte heller velat bli filmad eller avlyssnad.Jag förstår heller inte hur man kan ens diskutera kriminellas intrigitet och att den inte får kränkas, utför man en kriminell handling avstår man ju från samhällets regler och lagar och då får man finna sig i att bli "utsatt" för kränkande av sin så kallade intrigitet. För ett tag sen debatterades det om man skulle sätta upp kameraövervakningen på de platser i Malmö där medborgarna kände sig mest utsatta för brott. Utomordentligt bra tanke, men nä det kan man inte göra tycker vissa. Så jag tror man kom överens om att man skulle enbart filma under vissa tider och då inte hela tiden utan bara korta stunder. Men va fan, bara filma. Det är ju inte någon som sitter och kollar hela tiden, och det är ju perfekt att kunna gå tillbaka och kolla ifall ett brott har begåtts. Ibland kollar jag på Efterlyst på tv, då har man en bild på gärningsmannen, men man suddar dennes ansikte för att inte kränka dennes integritet eftersom han/hon inte är dömd än. Hur fan ska jag kunna känna igen honom då? Nä, jag är för en större övervakning, men det ska vara väl genomarbetat så att det inte ska kunna utnyttjas till fel saker i framtid. Jag är inte själv tillräckligt insatt i det tekniska eller juridiska utförandet, men är säker på att kompetensen finns i detta underbara land.Funderarna själv på att kamera övervaka mitt hus och tomten, och då kommer jag att sitta och övervaka det hela tiden och kränka allas integritet på de som kommer innanför min tomt gräns :-)Önskar alla en underbar dag

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards