wican

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Krister Wicander - 19 mars 2012 09:17







Då har ännu en helg gått förbi, tyvärr inte en helg med sol. Man undrar ju när solen och värmen ska komma, nu när man bor närmare kontinenten.

Har varit dålig på att skriva här på sistone pga tidsbrist men kommer bli bättre nu hade jag tänkt.


Läste i tidningen att det varit en manifestation/demostration angående uppståndelsen kring hår under armarna. skönt att se att folk enar sig och gör sina röster hörda och engagerar sig för något så viktigt som hår på kvinno kroppen. Speciellt när arbetslösheten är hög, studieledighetslagen ska förändras, våldet mot kvinnor m.m Missförstå mig inte, jag tycker håret på kvinnor är viktigt. Men kanske inte viktigast. Omjag nu ska lägga mig i så tycker jag att det känns som att hår under armarna är rätt så osexigt, och orenligt. hade min sambo haft mycket hår under armarna hade jag nog kommenterat det och gjort mitt yttersta för att få henne att ta bort det, vissa kvinnliga ideal är viktiga att hålla på.


Helgen har beståt av förberedelser inför renoveringar hemma, kollat runt lite på byggvaruhus. Och kvällarna har varit familje tid. i fredags var Viltons farfar här(bilden), och tyvärr tog han med sin ipad hem. Den som jag och Vilton haft sån nytta av, speciellt Vilton ;-) 


Nä nu kommer solen så nu ska vi se om man kan gå ut och sola sig lite.  

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards