wican

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Krister Wicander - 25 mars 2012 10:01

Då närmar det sig hemresa, efter 4 intensiva dagar. Har nog varit en av de bättre utbildningar jag gått, långa dagar men är det bra föreläsningar är det inte så jobbigt. Och nu börjar man vänja sig vid det Skandinaviska språket, inte att själv tala men förståelsen för norsk och dansk. Väldigt intressant att man kommer vaa på plats när stora beslut kommer tas vad det gäller fackliga rättigheter i världen, tillexempel Moldavien, Venuzuela, Romänien och Burma. Svårt att förklar känsla att man kommer träffa regerings personer, näringslivs toppar och fackliga kämpar från verkligen hela världen.


Projektet jag själv ska arbeta med handlar om Right to orginase, jämföra och sammanställa fackta och förhandlings resultat på kränkningar av organisera sig. Vi i gruppen är inte helt färdiga med hur vi  kommer jobba, men vi vet att det kommer bli mycket arbete.

Min grupp är fördelad på Sverige, Danmark och Norge. Det sköna med det är att jag slipper lära mig finska och islänska.

Nu är det bara sista planeringen av resan kvar sen åker jag ut till Arlanda. Och som vanligt när någon annan bokar mina flyg resor blir jag tvungen att sitta ett par timmar på Arlanda, men får väl påbörja mina hem uppgifter. Finns en chans att det blir ett blogginlägg när jag sitter på flygplatsen.


Så ikväll får jag äntligen träffa familjen igen, längtar efter ett leende på grabben, busa med boysen och soff mys med frugan. Och imorgon börjar hemma pappa livet igen, härligt! 


Bilden är ju inte dags färsk men han är lika söt fortfarande men lite aktivare nuförtiden   

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards