wican

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Krister Wicander - 24 mars 2012 13:51

Efter 2,5 dags tunga föreläsningar fram till 22 på kvällarna är det nu dags att välja något att göra ett arbete på. Då man ska avlämna rapport till Förbundet, regionen och ansvarig ombudsman så gäller det ju att välja rätt. Då menar jag något man är intresserad av så man kan göra ett så gott arbete så möjligt. Sitter och funderar på hur jag ska välja, ska man ta något man redan är insatt i eller något man behöver sätta in sig i helt från början. Tror det blir rätten till att organisera sig. Hur skillnaden mellan världs delar och skillnader i världsdelar. Och hur man blir bemöt som organiserad på arbetsplatser mellan norden och i tillexempel Asien och Latin Amerika. I vilka åldrar man är organiserad i olika länder. Och se skillnaden på uppbyggnaden av fackföreningar i demokratier och diktaturer eller kommunist styrda länder. 


Som ni ser ovan är det ett väldigt brett ämne. Kommer bli spännande att följa och granska arbetet på FN och ILO(International Labour Organizatio) på plats i Geneve. Med föreläsningar, intervjuer med toppskiktet

av ledare i världen. Deltagare på konferensen är allt från personer som har blivit utsatta för kränkningar

och till ledarna i länderna som utfört kränkningarna, utrikes och handels och arbets marknads ministrar

från världens alla länder. Kan bara säga att detta kommer bli väldigt spännande, givande och intressant.




Ni får ha en fortsatt dag i solen, nu ska jag gå inomhus och på börja arbetet.....
















Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards