wican

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Krister Wicander - 21 mars 2012 07:34

Igår var det korv grillning på schemat, skönt att komma igång med grillningen. Jag har börjat förstå mig på den här idén med mamma/pappa grupperna. Även om det är underbart att vara hemma med grabben så finns det ju ett behov för en att ha lite vuxen kontakt. annars kanske man fastnar på lekmattan och bara sitter och gnäller  . Igår träffades jag och några polare som också är pappor (då blir ju vi en pappagrupp), efter en stund kom vi på att vi alla hade nåtts av nyheten att Hooters skulle öppna i köpenhamn. Vi blev ju nyfikna, ungefär som när mamma grupperna får reda på att det ska öppna en ny Zara butiqe. Och som det står i beskrivningen så är Hooters en resturang i linje med Mc Donalds, ett familje företag som säljer hamburgare, kyckling vingar m.m och inte någon sliskig plats med snuskig syn på kvinnor. Så förhoppningsviss har de öppnat när vi i pappagruppen ska åka till köpenhamn nu i vår.


Det är mycket debatt om det här med försäljningen av vapen till diktaturer nu. Men vad är uppståndelsen, det är väl ingen nyhet att vi i Sverige sen förra valet har en regering som är för den fria marknaden. Sveriges medborgare, vi, har ju valt den linjen när vi gjorde valet 2010. Och som vi också hört så fattas vi ju pengar i landet, så vi kommer att bli tvunga att jobba till vi blir 75år. Då är det väl perfekt om vi fortsätter på den linjen med fri handel så kan vi få in lite pengar så räcker det kanske att vi jobbar till 70 år.


Det är ju faktiskt så att västvärlden fördömer ju inte diktaturerna förän befolkningen i de länder började göra uppror och det spred sig på nätet. Kolla på Libyen, alla va kompisar med Khaddafi ända till han höll på att bli störtat, då vände alla han ryggen. Tycker ni skulle varit rakryggade och erkännt att ni (väst ledare) va lite avundsjuka för ni inte kunde styra och ställa likadant i er länder. Ingen skillnad på er, utan skillnaden ligger i att övriga länder finns en opposition som håller tillbaka makt galenheten, och det gäller alla politiska ledare, blåa, röda, gröna och gula.


Nä nu ska vi äta frukost innan vi går upp och väcker Viltons mamma. för övrigt världens bästa mamma och sambo!


Skulle det finnas gramatiska fel i texten kan jag bara säga, det får ni leva med  

   

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards