wican

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Krister Wicander - 27 mars 2012 11:28

Måste bara börja med något som var på nyheterna igår. Polisen hade stopat en bil med två personer i, men de två herrarna flyde från platsen och poliserna hade tagit upp jakten. Efter en stund hade polisen "gett" upp jakten, pga att det blir en fara för tredje person antar jag. Senare längre fram påträffas den bil som de jagat innan och den har då kört in i en betong vägg och de två har omkommit. Så nu ska man utreda polisens agerande, POLISENS agerande?????? För det första, varför rymmer man från en polis? För det andra, skyll er själv om ni rymmer från polisen och kör in i en vägg, körde antaligen för fort och hade även annat att dölja. Blir så jävla trött på att polisen hela tiden ska granskas så fort de råkar fisa. Såklart ska det vara en granskning av polis arbetet så att det följer lagar och förordningar men det måste finnas en gräns. Det verkar som om man alltid tar de kriminelas parti, stackarna.


Men till något lite roligar. Nu har man kommit hem och är tillbaka i hemmapappa livet igen, och det är underbart. Och jag kan inte klaga, har en grabb som precis som jag ibland uppskattar en lite sovmorgon. Och även att ta det lugnt och leka i trädgården.

 

Och igår var även hans tjej på besök med sin far, och där blev tid för oss pappor att dricka lite kaffe och snacka skit innan mammorna va på väg hem från jobb.


Igår började jag på projektet renovera hallen och idag kommer el killen, skönt att förra ägaren ska betala el arbetet då inte är billigt med hantverkar. Det får man säga då man själv är hantverkare. Började riva listor och foder men hjälpen jag fick av grabben var inte riktigt till fördel så mormor fick komma och ta hand om honom. Fick även hjälp av en eminent snickare från malmö och när klockan var sju hade vi rivit tak, listor och halva trappen. tanken var att jag skulle riva tapeterna idag, men när jag varit och handlat mat hade min sambo redan gjort halva jobbet. Synd ju, då har jag och  Vilton inget att göra idag, får väl busa och vila istället .

       

Som syns på bilden fick jag även lite hjälp av boysen, fast ruffe blev trött på det ganska fort.


Önskar er alla en trevlig dag

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards