wican

Alla inlägg under januari 2014

Av Krister Wicander - 20 januari 2014 17:17

Då grabben var hostig och dottern haft en bra natt, tog vi tillfället att besöka BVC och tekniska Museet i stora staden. Allt gick bra hos BVC, allt var toppen. Och läkarbesök imorgon.
Sen vidare till tekniska för att möta upp kusinerna och deras mamma, och vilken lyckad dag :-) trots storm och kyla. Kan tillägga att ubåtar är inte att rekommendera som arbetsplats om man är längre än 1,70 ;-)


Ny motor till gräsklipparen :-)


Sambon och grabben testa hippibussen :-)


Själv försökte jag suga in stämningen av baksätet i en flower power folka, fick inte riktigt känslan då olika faktorer fattades. Musiken, stämning och diverse tillbehör :-) men trevligt ändå


Gott om plats :-)


Avslutade lyckat med pannkakor :-)

Av Krister Wicander - 20 januari 2014 06:24

Ser på klockan och kom att tänka på när jag va lärling, då satt man och sov på bussen på väg till jobb vid denna tiden. Det va tider det, varje morgon väckte chaffisen mig på ändhållplatsen, tur det var där man skulle av ;-)

Önskar alla en bra dag

Av Krister Wicander - 19 januari 2014 22:46

Ny anonym omröstning, ifall det nu skulle vara så att någon inte vill visa vad man röstar på :-)

Av Krister Wicander - 19 januari 2014 20:39

Men det stämmer trots allt, så nu kör vi igen! Här håller vi tummarna för Ella och önska nära trevlig semester :-)

Helgen har S haft valberednings konferens till riksdag och Regionen. Den plats jag tror valberedningen "ger" mig är jag både besviken men ändå nöjd med. Man vill såklart vara med och påverka för ett ännu bättre Region Skåne, men uppskattar att man ändå att man får förtroendet att stå på listan. Första gången trots allt.

Nu väntar vi på kommunfullmäktiglistan ska sättas på medlemsmötet, och se var man hamnar där :-)

Förövrigt tror jag sambon somnat vid grabbens nattning, snart 2 timmar sen han fråga efter att gå upp och läsa bok. Börjar bli stor påg. Så jag och Ella stannar kvar i soffan, och njuter av både värmen och knastret från kaminen :-)
Nu njuter jag av stillheten, förutom att jag är SJUKT sugen på godis och ett glas Cola.....



Söndags mys i soffan :-)

Övar på att skulptera med trolldeg och bestick :-) behövs bättre verktyg

Av Krister Wicander - 18 januari 2014 11:29

Igår stack sambon ut på friskluft runda, och köpte syskonvagn. Har snart vagnar i huset så vi kan rulla runt alla kvarterets kids. Men den verkar bra ;-)
Så där satt jag själv med båda barnen, när sambon gick sov Ella och Vilton åt ostbågar framför Barnkanalen. Skön lugn stund i soffan tänkte jag, ikke!!! Helt plötsligt kommer grabben full med, nä det är inte ostbågar, det är BAJS!!! Va fa..!!! Upp ur soffan fort, in med grabben i duschen, alla kläder av och försöka spola av så fort så möjligt. Grabben vill INTE duscha så skricker i ilska. Sen när han va ren med ny blöja, blev det till att städa och slänga i tvätten, körde allt i samma... Andas ut efter tumoltet och sjunker åter ner i soffan, då vaknar lillasyster :-) efter lite vandrande i hallen somnar hon igen. Då kommer sambon hem, även om det va lugnt så kändes det skönt att återigen vara två.
Efter en stund är tvättmaskinen klar, och hör sambon från tvättstugan förundras över mina tvättkunskaper :-) tvättat grönt med våra vita handukar, eller rättare sagt tidigare vita handukar. Haha

Aja, ingen av oss lider i efterhand

Nu blir det kaffe

Av Krister Wicander - 17 januari 2014 17:45

Detta är ingen undersökning som kommer nyttjas i forskning eller kvällspressen, bara ren nyfikenhet från min sida.
Den riktar sig mestadels till Vellingebor, men även andra som känner sig manade att svara eller komma med synpunkter.

Mina frågor är som enklast:
Vad anser du om S i Vellinge?
Vad hade krävts av S i Vellinge för att få din röst?
Hade du önskat S var större i Vellinge (som press på M)?

Trevlig kväll

Hade jag haft möjlighet och resurser hade jag gärna öppnat en pub likt denna i Vellinge, men ska nog hålla mig till det jag gör idag :-)

Av Krister Wicander - 17 januari 2014 13:52

Då va det fredag igen, party!!! Eller nä just det, blir soffhäng och Barnkanalen fram till 20 sen lugnt i soffan med På Spåret. Hoppas jag ;-)
Efter nattens aktiviteter fick vi en välförtjänt förmiddags vila, dessa är värdefulla för överlevnaden.

Nu snöar det som satan, vet bara inte var den tar vägen för den ligger inte på marken. Hade gärna haft 3 decimeter snödjup, bygga snögubbar och åka pulka.

Sitter och spånar på tatueringar, var och vad. Snart är det daga för dotterns namn, men sugen på mer :-)

Av Krister Wicander - 16 januari 2014 23:43

Då var vi tillbaka till ruta 1! ohämmat skrick, ingen sömn, nattkörning och en grov lös. Japp, karaktären svek men för psyket får man göra uppoffringar. Och tur vi fått tillbaka bilen ;-) känslan nu är att jag har gjort min del till återväxten av mänskligheten.

Nä, får väl bita tag i natten å parkera och börja traska runt med mini

God natt till övriga ;-) ni vet var jag är om ni är sömnlösa

Viktigt att själv borsta också :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards