wican

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Krister Wicander - 12 december 2013 20:44

Tänk så bra männen hade det förr, de bestämde allt. De jobbade och fruarna gick hemma och fixade, så när de kom hem var det alltid städat och maten var på bordet!
De slapp umgås så mycket med sina barn, läsa läxor och natta. De blev stora och starka på jobb.

Eller jag har nog missuppfattat det, de var kanske utslittna och orkade inte med att hjälpa till hemma, eller hade inte speciellt bra relation till sina barn eller med sina fruar!

Nä, fast jag har blivit en "förlorare" med jämställdheten, med mer arbete hemma. Så har jag en friskare kropp, enormt bra relation till både min son och sambo men också snart med dottern. Och om/när jag hjälper till hemma så hinner vi ju också leka och umgås mer!

Därför är lika lön för lika arbete viktigt men också att arbetsmiljön på ALLA våra arbetsplatser är ordentlig!

Fast det hade varit skönt att slippa städa ibland ;-)

Av Krister Wicander - 12 december 2013 13:06

Hela familjens utflykt

Av Krister Wicander - 12 december 2013 10:06

Snart gått 1 år och 1 månad, men fortfarande finns det stunder när jag blir så fruktansvärt sugen på en morgon snus till kaffet. Riktigt så att det vattnas i munnen. Tur jag har kvar kaffet!

Får bli en extra stor cigarr på nyår.

Nä, det är väl bara att ta tag i hemmapappa sysslorna som disk, blöjbyte, tvätt och göra frukost ;-)

Have ā nice day

(Saknar sommaren)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards