wican

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Krister Wicander - 26 december 2013 22:22

Nu när vi går mot ljusare tiden, och man känner att man behöver växa ifatt sin vikt. Tydligen är jag kort trots mina 197 cm....

Man ska ju inte stressa så man får stressfrakturer så vi satsar på sommaren 2018 :-)
Och till sommarmotion blir det golf, trots det dåliga avslutet så tar jag nya tag 2014. Kan ju enbart bli bättre :-)

Dagens träningspass :-)

Av Krister Wicander - 26 december 2013 10:03

God morgon!

Speciellt du Henrik Johansson, då du helst inte vill läsa bloggen så slaviskt som du gör :-) haha

Zlatans uttalande slår som en slägga genom Sveriges så jämställda landskap, hur kan han säga så i ett land där lika lön för lika arbete är en självklarhet. I ett Sverige där pappan har samma rättigheter som mamman enligt försäkringskassan, ja listan kan göras lång....

Det han sa var kanske inte så diplomatiskt sagt, och ordvalet var lite sämre. Men är det osanningar?
Varför spelar inte herrar och damer i samma allsvenska, eller i Elitserien i hockey? Eller i någon sport?
Är det bara skillnad mellan herr/dam? Varför får inte pingislandslaget samma betalning som fotbollslandslaget, är det för att sponsring och intäkter är olika?

Jaja, nu blir det kaffe :-)

Grattis på födelsedagen far :-)

Grisen övervakar familjen :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards