wican

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Krister Wicander - 18 december 2013 23:37

Nu florerar det mycket på nätet om den nya fackföreningen, spännande!
Och många röster om den "fria" fackföreningen som inte ligger under LO och Socialdemokraterna.
Det är på grund av de "ikke fria" fackföreningarna som det är möjligt att starta fackföreningar, och det var fackföreningarna som startade partiet. Detta för att kunde förändra för sina medlemmar även på det politiska planet.
Ja, detta vet alla. Och förstår att det finns de som är besvikna på sina fackföreningar ibland, men det finns bara ett sätt att förändra fackföreningar och det är inne ifrån. Som medlem. Antingen genom att man stöttar någon att driva de frågor man anser viktiga eller att man själv driver på för sina visioner.

Om inget annat kan ju detta vara något för att vi som jobbat fackligt i organisationen, ska bli bättre på att förklara och informera om vad fackföreningarna står för! För medlemmen, och samhället vi alla lever i. Men i första hand för medlemmens skull.

Av Krister Wicander - 18 december 2013 10:04

Nu närmar sig valet, och påhoppen ökar. - de har inga svar! - de kommer med osanningar!

Det jag anser är viktigast är att man står för sin egen politik och vision för landet! En politik man rakryggad kan stå för.
Anser inte att man ska gå till val i samarbete, det visar bara på att man inte har en fullständig politik själv!

Efter valdagen så anser jag att man såklart kan sammarbeta, och då med de parti man tycker samma i sakfrågor. Som S och FP i vissa skolfrågor.
Gå till Val på Allians låser fast demokratin!

S ska och går till val för egen majoritet, allt annat är ett misslyckande.

Det samma gäller i Vellinge, men inser själv att detta ej kommer bli detta valet men nu är vi på gång

Väl möt
/ Wican

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards