wican

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Krister Wicander - 17 december 2013 21:54

Debatten kommer varje år, vem får inte vara med i Luciatåget. Vissa skolor förbjuder, andra "rekommenderar". Och sen är det många som är oroliga för att vårt hederliga gamla Svenska Luciatåg ska försvinna. Till alla er vill jag bara informera, att det finns en som ofta glöms bort i alla dessa tåg och debatter. Nämligen Rudolf med röda mullen, stackarn som i många historier blivit utstöt på grund av hur han ser ut, för att han sticker ut.

Då kan jag stolt säga att för ca 20 år sen på en grundskola i Malmö, då var han med. Och för att ni inte ska tror att detta är en påhittad historia kommer bild bevis här under. Anledningen till att jag vet detta är att jag var Rudolf :-)

Då bilderna är väldigt suddiga hoppas jag inte det stör någon övrig som är med på bilden, isåfall hör av er så plockar jag bort bilden.

Av Krister Wicander - 17 december 2013 13:54

När stod framför spegeln och rakade mig precis så märkte jag det, frisören hade gjort gråa slingor! Och jag slapp betala för dem :-) eller så måste det vara kunskapsfärgen som gör sig till känna på mitt unga huvud!
För det är ju inte från man får gråa ögonbryn som det är ett ålders tecken, eller?!?!

När jag precis kommer ur duschen ringer svärmor, och såklart svarar man när svärmor ringer :-) Tanken slog mig när vi pratat färdig, tänk om man råkat svara med "facetime" :-/ vilken nakenchock för svärmor. Kunde blivit lite dålig stämning, haha

Lagom nervös i blicken precis innan födseln av dottern

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards