wican

Alla inlägg under december 2013

Av Krister Wicander - 8 december 2013 08:50

Skön promenad på vischan

Efter den långa rundan va det en som ville fortsätta ut i trädgården

Landskapet börjar ta sin form

I hårigt sällskapssjukt monster överfaller byn

Nu jobbar jag på att få igång morgonelden....

Av Krister Wicander - 8 december 2013 00:03

Då var denna kväll till sitt slut! Tvångstanken gör att jag e tvungen till ett sista inlägg.

Iallafall ännu en bra dag avverkad med det mest väsentliga:
Ridning med grabben.
Familjetid.
Smygjobbat ;-)
Trevligt sällskap som både ätit och lagat mat till oss :-)
Också lite vin på det.

Nu avslutar jag med dottern på bröstet i soffan och låter sambon försöka sova lita.

Av Krister Wicander - 7 december 2013 13:54

Kom på mig själv imorse med att verkligen gilla att glida i mina trätofflor och köra upp till stallet! Gillar livet på landet, enda som fattas är oljerocken

Av Krister Wicander - 7 december 2013 11:04

Nu är verkligen vintern och julen på ingång, känslan när man vaknar kvart i 10 och det är snö överallt :-)

Det är tungt att vara 2 barns far ;-) ta i trä.

Nu blir det stallet och ridning

Tack Sven för denna gången

Av Krister Wicander - 6 december 2013 20:41

Lillasyster testar storebrors säng

Vilton inspekterar morfars fiskar, fick även ge lite mat :-) uppskattat

Någon har varit och tjuvat, bevis finns runt munnen på pågen :-) börjar bli lång

Dagens powernapp

Av Krister Wicander - 6 december 2013 17:01

Då jag va säker på att vi skulle fått en kille eller pojke, så hade vi/jag inte funderat på tjejnamn. Och ni vi fick lite koplikationer i slutet så va mest tanken på att allt skulle va bra med barnet.

Men nu är vi i ett läget med lite olika, men säger lillasyster eller lilla flickan.
Problemet är att vi måste nog snabbt bestämma oss, då storebrors uttal av lilla flicka inte är klockrent.

Just nu ropar han på lilla fittan :-() och det känns ju inte så kul för henne :-)

Spänningen stiger om namnet, och det kommer inte bli hen inspirerat men vackert.


Nu en öl och middag hos mormor å morfar

Trevlig kväll

Av Krister Wicander - 6 december 2013 09:21

Efter en småkämpig natt drar vi igång denna dag som vi avslutade gårdagen, med Sven!

Nu börjar minnena med intervallsömn bli verklighet igen, men jag ska inte klaga. Jag slipper smärtan efter förlossningen, ömande bröst pga amning och hormonåterhämtningen efter 9 månaders graviditet.

Nu är brasan tänd, nicke nyfiken rullandes på dvdn och kaffet är klart, nu väntar vi bara på morsan å lillasyster :-)

Hoppas alla klarat sig utan större skador från Sven, våra grannar får börja julen utan värme :-(

Av Krister Wicander - 5 december 2013 22:53

Såg på Tv4 nyheterna idag att mammor blir oroliga efter nya rön om hur barn sover de första 3 månaderna. Är detta för att pappor är säkra och vet, eller för att man förutsätter att bara mammor bryr sig om våra barn?

God kväll

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards